Föreningen har drabbats av en stor sorg. Carina Jansson, vår kassör, har gått bort efter en kort tids sjukdom. Vi känner med hennes familj och vänner.

Hon var en stöttepelare inte bara i hembygdsföreningen utan också i övriga föreningar på Fårö. Att Carina var en klok kvinna bevisade hon in i det sista när hon ringde och sa till mig att hämta föreninengens papper och kassa för "jag kommer inte hem mer". Detta bud var inte roligt att få.

Detta innebär för oss andra att vi måste bli mer nogranna med räkenskaperna vi har ingen Carina som reder ut det oss.

Jag vill nu hälsa Mårten Gustafson välkommen som nya kassör. Han har en viss erfarenhet av bokföring från föreningsvärlden. Så tillsammans ska vi klara ut de problem som kan uppstå.

Yngve Ohlsson

Ordf.