Copyright © Fårö Hembygdsförening

Fårö Hembygdsförening

Fårö.se

Hitta caféer restauranger, boende och andra lokala verksamheter. Få tips om besöksmål och aktiviteter.

Stiftelsen Bergmancenter på Fårö

Bergmancenter på Fårö är en stiftelse och en mötesplats kring Ingmar Bergmans livsgärning och konstnärskap på Fårö.

Fårö Framtid

Fårö Framtid är en organisation som kan företräda lokalbefolkningen i gemensamma och övergripande frågor.

Fårö församling

Information om församlingens arbete och faciliteter, däribland kyrkan och dess kulturhistoriska inventarier.

Barnkörveckan på Fårö

Barnkörveckan har rötter i sent 80-tal som en sommarhändelse för tjugotalet barn. Numera kommer över 300 körsångare till ön för att delta i fem körer för barn, ungdomar och vuxna. Veckan avslutas med konserter.

Gotland Just Nu

Massor med bra och praktisk information om Fårö.

Fårö på Guteinfo.se

Om Fårö historia och samtid samt en stor mängd länkar.

Gotlands Hembygdsförbund

Gotlands Hembygdsförbunds hemsida.

Sveriges Hembygdsförbund

Sveriges Hembygdsförbunds hemsida.

Region Gotland

Region Gotlands officiella hemsida.

Gotlands Museum

Läs om utställningar och program på Gotlands olika museer.

Lasse Kallander

Lasse Kallander hjälper Hembygdsföreningen med digitalisering och identifiering av våra fotografier.

Markus Moström

Markus Moström hjälper Hembygdsföreningen med sammanställning av vår medlemsskrift och har tagit fram vår T-tröja med Fårös bomärken. Han har även designat nya logotyper till föreningen.

Fornsök

Riksantikvarieämbetets databas med information om bland annat fornlämningar och byggnader på Fårö.

Sök i samlingarna

Sök efter föremål, ben, bilder och fyndplatser i Historiska museets föremålsdatabas.

Nättidningen Rötter - släktforskning

Detta är Sveriges Släktforskarförbunds egen tidning på nätet. En guldgruva för släktforskare, som även kan söka efter information om sina släktingar från denna hemsida.